This is a humbling experiance...

Ni som känner mig vet att jag inte har så stora problem med att prata... Vare sig jag har något att säga eller inte.
Men när det gäller att blogga blev det helt anorlunda. 
Jag vågar inte skriva ett skit!
Jag skyller allt på Olle! Hans blogg gav mig fet prestationsångest.
Inlägget under här under tog flera dagar att researcha - mest för att jag inte haft så mycket tid ifred framför datorn - men det känns ändå som om det kommer att bli lite tunt.
Ja, vi får se. Jag skriver på en stund, så får ni berätta vad ni tycker sen...
Here goes!

Här om dagen hittade jag en artikel i Värmlands Folkblad om ett gammalt amerikanskt projekt för att skapa en "Bögbomb". Bomben skulle förvandla motståndarna till bögar och därmed göra dem mycket mer intresserade av att gå på regnbågsparader än att skjuta på de stackars amerikanska soldaterna. Brukar inte amerikanska soldater vara ganska duktiga på att skjuta på varandra i alla fall? Om jag inte minns fel stod fenomenet den amerikanska armén kallar "fratricide" för närmre 20% av de amerikanska förlusterna i det första gulfkriget - kanske därför de vill använda icke-dödliga vapen.
Efter en kvick sökning på nätet hittade jag denna artikeln från Washington post. (Jag gillar verkligen kommentarerna under artikeln...)
När jag först läste om bomben i VF trodde jag att  redaktionen fått för sig att det var 1:a Maj igen, men det är verkligen sant!
Nog för att president Bush och hans populistiskt konservativa politik anses vara det största enskilda hotet mot världsfreden just nu, men give me a break! Han betalar verkligen folk för att komma på sådana här idiotier! I am appalled!
Vad är nästa idé? Tillverka en bomb med totalt motsatt effekt och släppa den över San Francisco? Han har säkert funderat på det!
Oroa er inte, mitt hjärta slår fortfarande för JHB, men jag skulle inte be om över 50 mille för det!!! (Och så är det ju inte så förenligt med mina fackliga uppdrag)
Oj. Nu kom jag visst upp i varv lite.
HA HA!!! No one can word-defecate like I can!
Hmm... Not half bad, actually. If I might say so myself.
Ja, nu har jag skrivit vad jag tror att jag har att skriva om saken.


Kommentarer
Postat av: Per

Research är överskattat. Jag finner det bättre att basera mina åsikter på fakta jag hittat på.

2007-06-27 @ 14:56:17
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Osto

Om inte annat för det blir roligare då. Att leta upp lite text om något kan ju vem som helst, men att koka ihop en sjujävla historia och backa upp det med lite lösrykt information blandat med eget påhitt.. det är få som kan ;) Precis som hela din blogg Per. Tycker det är kul att du hittar på saker som att du spelar in låtar och kokar strängar.
Men för att stay on topic: Hela iden med bomben är i sig helt otrolig, men som du säger att de lagt den mängden pengar på ett sådant här projekt är fan helt
stört.

2007-06-29 @ 18:01:08
Postat av: Shazbot

Awwww, u are so cute. Fick du prestationsångest av min blogg? =) Men jag har tappat (om jag haft) stinget nu, måste ha MIN dator! MIN!

2007-07-03 @ 17:09:13
URL: http://shazbot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0