Ibland blir det inte som man tänkt sig

Insåg just att förra inlägget inte skulle handla om vilken fin schemaansvarig vi har på jobbet utan om att jag ska vara föräldraledig!
Sist jag gick på föräldraledighet var Leo ett drygt halvår, har jag för mig, och jag minns att jag önskade att jag varit med lite mer tidigare. Nu vill jag vara med direkt från början och ta reda på hur det här känns, plus att jag kännde att Angelica kan behöva lite hjälp med att ta hand om Leo om han bara får tillbringa 15 timmar i veckan på förskolan när hon är hemma.
När jag ringde för att berätta för jobbet att jag fått en till son så kom jag på att det kanske var en idé att berätta får någon annan om min plan, och som jag skrev innan  så gick det ju över förväntan.
Lycklig och glad har jag berätat för alla att jag också tänker ta ledigt, men många jag pratat med har antytt att det inte tror att man får ta ledigt samtidigt, och som jag är så har jag ju inte tänkt på att kolla upp vad som faktiskt gäller. men igår gick jag äntligen in på Försäkringskassans hemsida och tittade efter för säkerhets skull och mycket riktigt, man får ta ut föräldrapenning samtidigt, om man tar ut för två olika barn!
...Så, föräldraledigt here I come!

Kommentarer
Postat av: Tina

FAN vad skönt. Äntligen något som låter vettigt i vårt land. (Och det kan absolut inte ha med Reinfeldt att göra).

2008-09-18 @ 12:20:53
URL: http://www.fejdan.com
Postat av: Shazbot

Näe Fejdan, det kan det inte, det måste vara vår röda regering som fixade det för drygt 2 år sen. Bra John! Familjen behöver en stark hand att ta han om dem! Samt att jag behöver prata med dig typ några timmar varje dag :)

2008-09-18 @ 12:37:40
URL: http://shazbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0